10 tipů jak si jednoduše vylepšit náladu

10 tipů jak si jednoduše vylepšit náladu

Pro někoho se podzim spojuje s barvami, procházkami a příjemnými teplotami, pro jiné znamená povinnosti, depresivní stavy a únavu.

Se špatným přístupem k životu a mentální nepohodou si můžete narušit i vaše fyzické zdraví. Vyvarujte se proto pochmurným náladám a žijte každý den naplno s našimi ověřenými metodami! Úsměv prosím!

Tři rady pro pozitivní začátek dne

Osmihodinový klidný spánek na správném matraci, polštáři vyhovujícím vaší páteři a máte „vymalované“ na celý den. Večer si nezastierajte a nechte se probudit sluncem, případně si automaticky nastavte otevírání žaluzií asi 15 minut před zazvoněním budíku.

Čtěte: 10 rad jak zvládnout stres

Odborníci na biorytmy tvrdí, že ranní slunce vás naladí nejlepší. Hned poté si dopřejte vydatnou snídani, které vám dodají dostatek energie a lépe se váš den už ani nemůže začít.

Pomazlení s Chlupáčem

Věděli jste, že jen několikaminutové hlazení vašeho domácího mazlíčka uvolňuje hormony štěstí a snižuje tvorbu těch, které se vytvářejí během stresu? Věrný, vždy při vás a oddaný vaší pozornosti. Pejsek vás navíc donutí projít se na čerstvém vzduchu a utřídit si všechny myšlenky.

Pořádně se zapoťte!

Někdo vám pořádně zvýšil tlak nebo jen máte tu svou slabou chvilku sebelítosti? Věřte tomu, že pohyb vám náladu jednoznačně zlepší a zaručeně se budete cítit jako nový člověk. Tanec, běh či posilovna? Vyberte si sport, který vám je nejbližší a vydejte ze sebe co nejvíce. Je prokázáno, že intenzivní pravidelné cvičení, minimálně po dobu 30 minut, zlepšuje nepříjemné příznaky deprese až o 50%!

Barevná terapie

Na tmavé pochmurné barvy rovnou zapomeňte! Odložte to černé tričko zpátky do skříně! Věda o barvách, tzv. kolorika, říká, že barevnost světa kolem nás ovlivňuje naši náladu. Využitím těch správných odstínů si proto dokážeme vědomě navodit vnitřní rovnováhu.

Čtěte: Proč se ženy vidí v zrcadle ošklivější?

Na nervový systém příznivě ovlivňuje žlutá a zelená. Jsou to barvy optimismu a pomáhají při léčení psychických neuróz. Zelená účinkuje i při vyčerpanosti a zmírňuje migrény. Modrá je barvou klidu a odpočinku, podněcuje aktivitu mozku, koncentraci a usměrňuje naše nitro.

Zpívejte! A nahlas

Zpívat umí každý a je úplně jedno jestli falešně nebo máte právě vy v hrdle zlato. Opět vědecky prokázána terapie, která vás udělá šťastnějšími. Výzkumníci z univerzity v Manchesteru zjistili, že orgán ve vnitřní části ucha, reaguje na zvuk vašeho hlasu při zpěvu a je propojen s částí mozku, která vyvolává pocit radosti. Udělejte zážitek sousedům, zavřete se do sprchy, zpívejte si v autě nebo si vyražte s přáteli na pořádnou karaoke party!

Mluvte!

Není jednoduché mluvit o tom, co vás trápí. No mnohem horší je dusit to v sobě. Sedněte si s nejbližším člověkem na šálek horké čokolády a svěřte se se svými pocity! Emocionální podpora a povzbuzení je zaručeně dobrým lékem jak si pomoci v těžkých dnech. Možná nakonec najdete řešení nebo jednoduše zjistíte, že všechno není takové černé, jak se na první pohled zdálo.

Pryč se stereotypy!

Váš nábytek už dlouho stojí na stejném místě? Máte ve skříních či snad pod postelí staré věci, které je vám líto vyhodit, ale přece jen víte, že vám už k ničemu nebudou? Změňte to! Vytvořte si z domova nové místo, premaľujte stěny, ukliďte, pusťte si při tom vaši oblíbenou hudbu a obklopte se fotkami lidí, které milujete!

Hudba léčí duši

Navážeme na náš předchozí tip. Ať už děláte cokoliv a vaše nálada je na bodu mrazu, pusťte si pozitivní, živou hudbu, která vám probudí v těle všechny endorfiny. Zapomeňte na pochmurné „heartbrejky“ a ani se je nepokoušejte pouštět a naříkat do kapesníků! Pomůže i něco klidnější ve stylu relaxační hudby, která na naše tělo působí podobně jako uvolňující masáž.

Jednoduše ÚSMĚV

I když se vám zrovna nechce a hlavou vám běhají všechny nahromaděné starosti, prostě se usmívejte! Násilím. Vědci tvrdí, že každý úsměv aktivuje v mozku centra štěstí a vy se začnete cítit alespoň o kousíček lepší.

Štěstí prochází žaludkem

A to bychom nebyli my, abychom vám nenabídli i pár dobrých tipů, jak si zdravou výživou přivodit pocit blaženosti. Zařaďte do svého jídelníčku špenát, banány, vlašské oříšky, lososa, hořkou čokoládu, avokádo, lesní ovoce, pijte zelený čaj a hlavně hodně vody!

10 tipů jak si jednoduše vylepšit náladu

10 tipů jak si jednoduše vylepšit náladu
Rate this post

No Responses

Add Comment